25 juli 2012

En dan nog iets - Paulien Cornelisse

In het kort: Dit boek is het vervolg op Cornelisse's eerste boek (lees recensie) en doet hetzelfde: ons dagelijks taalgebruik beschouwen. Welke rare dingen gebeuren er met onze taal, welke inconsequenties zijn er? Cornelisse legt er opnieuw de vinger op.

Mijn oordeel: Ik heb dit tweede boek meteen na het eerste gelezen. Dat had ik misschien beter niet kunnen doen. Het is denk ik leuker om een tijdje te wachten voordat je een nieuwe portie neemt. De verrassing was voor mij wat weg. Dat kon ik merken doordat ik bijna niet heb zitten te gniffelen of zelfs hardop lachen in de trein. Bij het eerste boek had ik dat wel. Maar misschien is het tweede boek ook gewoon net iets minder hilarisch? Maar wel nog erg smakelijk hoor.Dus ook dit wil ik nog steeds warm aanbevelen.

Eindoordeel: ***

Geen opmerkingen: